با وارد شدن بـه فصل سرما خرید بخاری یکی از دغدغه‌های اغلب ماست.

اگر به منظور گرمایش منزل خود از بخاری استفاده مـی‌کنید و یـا اگر واحد مس شما مجهز بـه سیستم شوفاژ مرکزی هست اما گرمایش آن را کافی نمـی‌دانید و کماکان قصد خرید بخاری دارید این مقاله درون دانشنامـه هورانـه به منظور شما تهیـه شده است، راهنمای استفاده از بخاری برقی گازی بعد به خواندن ادامـه دهید.

در کشور ما بـه دلیل ارزان و در دسترس بودن منابع گاز طبیعی، گرمایش از طریق گاز کماکان اصلی‌ترین روش گرمایش واحدهای مس و صنفی محسوب مـی‌شود. راهنمای استفاده از بخاری برقی گازی اما حتما توجه کرد کـه استفاده از بخاری گازی‌های غیر استاندارد و ناایمن خطراتی را بـه دنبال دارد کـه متاسفانـه ما درون کشورمان با این خطرات ناآشنا نیستیم و همـه ساله درون فصول سرد، با اخبار ناراحت‌کننده‌ای از این سو مواجه مـی‌شویم.

در این مقاله مـی‌خواهیم با انواع بخاری، نکات مـهم درون هنگام خرید بخاری گازی، برندهای معتبر و مطمئن تولید کننده بخاری و فرمول محاسبه ظرفیت حرارتی بخاری آشنا شویم که تا در نـهایت بتوانیم درون هنگام خرید بخاری، بهترین انتخاب را نموده و یک بخاری خوب، استاندارد، ایمن و با ظرفیت مناسب جهت گرمایش مساحت مورد نیـاز خود خریداری نماییم.

انواع بخاری

بخاری‌ها بـه ۴ دسته کلی تقسیم مـی‌شوند کـه مـی‌خواهیم با آنـها آشنا شویم.

  • بخاری گازی
  • بخاری برقی
  • بخاری نفتی
  • بخاری صنعتی
  • همانطور کـه پیشتر درون ابتدای این مقاله گفته شد، گاز کماکان پرمصرف‌ترین سوخت ما ایرانیـان جهت گرمایش هست که دلیل آن ارزانی و در دسترسی بودن این نعمت خدادادی درون کشور عزیز ماست. راهنمای استفاده از بخاری برقی گازی بـه همـین دلیل بخاری گازی درون مقایسه با انواع دیگر بخاری نظیر بخاری برقی و نفتی پرمصرف‌تر بوده و بیشتر خریداری مـی‌شود از این رو درون این مقاله بـه آموزش خرید و بیـان نکاتی مـهم درون رابطه با بخاری گازی مـی‌پردازیم.

    بخاری گازی

    با شروع فصول سرد سال و کاهش دمای هوا درون کشور، تقاضا به منظور خرید بخاری گازی بـه شکل چشمگیری افزایش مـی‌یـابد لیکن این بـه شما بستگی دارد کـه تا چه اندازه درون خرید خود دقت نموده و فریب افراد سودجو را درون این شلوغی بازار نخورید، افراد منفعت‌طلبی کـه جان مردم برایشان ارزشی نداشته و فقط بـه فکر سود بیشتر و منفعت خود بوده و از فروش بخاری‌های غیر استاندارد و ناامن ابایی ندارند.

    در هنگام خرید بخاری گازی هیچ چیز مـهم‌تر از ایمن بودن و استاندارد بودن آن نیست، بعد اکیدا توصیـه مـی‌کنیم کـه از خرید بخاری‌های فاقد علامت استاندارد و ناایمن جدا خودداری کنید. بهترین راه، خرید یک بخاری استاندارد از یکی از برندهای معتبر و نام آشنای تولیدکننده بخاری گازی هست چرا کـه به تازگی شاهد ورود انواع و اقسام بخاری‌های گمنام، غیر استاندارد و ناامن بـه بازار هستیم. بخاری‌هایی کـه نام برند آنـها را یـا به منظور اولین بار مـی‌شنویم و یـا اینکه تنـها درون ابتدای پاییز سر و کله‌شان پیدا شده و بعد ازب سود از بازار دوباره از فعالیت باز مـی‌ایستند.

    پس اگر تصمـیم بـه خرید بخاری گازی گرفته‌اید، توصیـه ما این هست که از یکی از برندهای معتبر تولیدکننده بخاری خرید کنید چرا کـه جان و مال شما مـهم و با ارزش است. از بهترین و مطمئن‌ترین تولیدکننده‌های بخاری گازی مـی‌توان بـه ترتیب بـه برندهای زیر اشاره نمود:

    این ۵ برند، مـهم‌ترین تولیدکننده‌های انواع بخاری در ایران هستند، برندهایی شناخته شده کـه همگی دارای نشان استاندارد بوده و بخاری‌هایی مطمئن و باکیفیت روانـه بازار مـی‌کنند. البته لیست تولیدکننده‌های خوب بخاری گازی تنـها بـه این ۵ شرکت محدود نمـی‌شود و هستند برندهایی کـه بخاری گازی‌های با کیفیتی تولید مـی‌کنند کـه از جمله آنـها مـی‌توان بـه ایران شرق و توان گاز اشاره نمود.

    انواع بخاری گازی:

    بخاری‌های گازی خود بـه ۳ دسته تقسیم مـی‌شوند کـه عبارتند از:

  • بخاری گازی با دودکش
  • بخاری گازی بدون دودکش
  • بخاری گازی طرح شومـینـه
  • بخاری گازی بدون دودکش بـه هیچ عنوان به منظور اتاق کودک، اتاق خواب و به طور کلی فضاهایی کـه هوا درون آن گردش ندارد مناسب نیستند. بیشترین استفاده از بخاری گازی بدون دودکش به منظور مغازه‌ها و یـا سالن‌هایی هست که بـه دلیل رفت و آمد و یـا باز و بسته شدن زیـاد درب، هوا درون آن گردش دارد. اکیدا توصیـه مـی‌کنیم کـه خرید بخاری گازی بدون دودکش به منظور خانـه را فراموش کنید چرا کـه استفاده از این مدل بخاری بـه هیچ عنوان به منظور فضاهای بسته همچون منزل مناسب نیست.

    اگر تصمـیم بـه خرید بخاری گازی بدون دودکش گرفته‌اید حتما توجه کنید کـه مجهز بـه سیستم ODS باشد. وجود سیستم ODS کـه به آن سیستم حساس بـه مـیزان اکسیژن هم مـی‌گوییم بر روی بخاری گازی بدون دودکش یک الزام و یک حتما است چرا کـه این سیستم وظیفه کنترل مـیزان اکسیژن درون محیط پیرامون را دارد و هنگامـی کـه مـیزان اکسیژن درون فضا بـه ۱۸ درصد و یـا کمتر برسد بـه طور خودکار اقدام بـه قطع جریـان گاز مـی‌کند.

    تمام بخاری گازی‌های بدون دودکش کـه دارای نشان استاندارد هستند مجهز بـه سیستم ODS مـی‌باشند. خرید یک بخاری گازی بدون دودکش کـه فاقد سیستم ODS هست به معنای است، بـه هیچ عنوان همچین دستگاهی را خریداری نکنید کـه سلامت خود و عزیزانتان را قطعا بـه خطر خواهید انداخت.

    متاسفانـه برخی از تولیدکننده‌های گمنام کـه چند پاراگراف بالاتر بـه آن پرداختیم، درون ساخت بخاری بدون دودکش تنـها بـه سنسور حرارتی بسنده مـی‌کنند و دستگاه آنـها فاقد سیستم ODS و یـا حساس بـه مـیزان اکسیژن است. گرچه استفاده از سنسور حرارتی نیز که تا حدودی باعث افزایش ایمنی مـی‌شود اما وجود سیستم ODS درون تمام بخاری‌های بدون دودکش یک الزام هست و نبود آن حتما شما را از خرید آن دستگاه منصرف کند.

    ظرفیت حرارتی بخاری گازی

    یکی از مـهم‌ترین نکاتی کـه در هنگام خرید بخاری گازی حتما به آن توجه داشته باشید ظرفیت حرارتی بخاری گازی است. هر بخاری گازی توان گرمایش مخصوص بـه خود را دارد کـه واحد اندازه‌گیری آن کیلو کالری است. خرید یک بخاری گازی با توان گرمایش بسیـار بالا به منظور فضایی کوچک همان قدر اشتباه هست که خرید یک بخاری گازی کم توان به منظور فضایی بزرگ.

    قبل از اقدام بـه خرید بخاری گازی، شما حتما بدانید کـه برای فضای مورد نظر خود بـه چه توان گرمایشی نیـاز دارید یـا بـه زبان ساده بـه بخاری چند هزار مناسب فضای شماست. فرمول محاسبه بسیـار ساده است، تنـها کافیست متراژ (مساحت) را ضربدر ۳ کنید و سپس توان گرمایشی بخاری را تقسیم بر ۲۴ کنید، این دو عدد حتما یکسان و یـا نزدیک بـه هم باشند.

    فرمول محاسبه ظرفیت حرارتی

    متراژ ضربدر ۳ = توان بخاری تقسیم بر ۲۴
    دو عدد بـه دست آمده مساوی و یـا نزدیک بـه هم باشد.

    مثال:
    فرض کنید مساحت سالن منزل شما ۵۰ متر است، این عدد ضربدر ۳ مـی‌شود ۱۵۰
    و فرض کنید کـه ظرفیت حرارتی بخاری کـه قصد خرید آن را دارید ۳۸۰۰ کیلو کالری است، این عدد تقسیم بر ۲۴ مـی‌شود ۱۵۸
    عدد ۱۵۰ و ۱۵۸ بـه هم نزدیک هستند بعد این بخاری ۳۸۰۰ کیلو کالری به منظور سالن ۵۰ متری شما مناسب است.

    سوال (تست هوش) همراه با جایزه:
    فرض کنید کـه خانـه‌ی شما ۸۵ متر فضا دارد، این خانـه دارای دو اتاق خواب هر یک بـه متراژ ۱۵ متر است. و دستشویی درون مجموع مساحتی برابر با ۱۰ متر را اشغال کرده‌اند. آشپزخانـه اوپن و در مجاورت سالن است. به منظور گرم همزمان سالن و آشپزخانـه بـه بخاری با چه توان گرمایشی نیـاز دارید؟

    جواب خود بـه این سوال را درون قسمت دیدگاه‌ها (پایین همـین صفحه) بنویسید، بـه فردی کـه زودتر از سایرین جواب صحیح را بدهد بدون قرعه‌کشی یک عدد اتو بخار بوش اهدا خواهد شد. درون هنگام پاسخ نام، نام خانوداگی و ایمـیل خود را بـه طور صحیح بنویسید که تا در صورت برنده شدن، امور مشتریـان هورانـه بتواند با شما ارتباط برقرار کند.

    ترموکوپل و اهمـیت آن درون بخاری گازی

    یکی از امکانات مـهمـی کـه در هنگام خرید بخاری گازی حتما به آن توجه داشته باشید مجهز بودن بـه ترموکوپل است.
    ترموکوپل یک سیستم ایمنی هست که درون صورت خاموش شدن بخاری، جریـان گاز را بـه صورت خودکار قطع مـی‌کند و مانع از نشت گاز درون فضا مـی‌شود. تمام بخاری گازی‌های تولید شده توسط برندهای معروف و معتبر (که درون ابتدای این مقاله از آنـها اسم شد) دارای سیستم ایمنی ترموکوپل هستند. بخاری گازی را حتما از فروشگاه‌های آنلاین و نمایندگان معتبر خریداری کنید که تا از استاندارد بودن آن مطمئن باشید.

    مصرف انرژی بخاری گازی

    یکی از نکاتی کـه در هنگام خرید بخاری گازی حتما به آن توجه کنید برچسب مصرف انرژی بخاری است.
    رده مصرف انرژی هر بخاری با برچسبی بر روی کارتن و یـا خود بخاری نمایش داده مـی‌شود. این برچسب، نمایـانگر این هست که بازده خالص هر بخاری درون چه سطحی است. هر چه برچسب مصرف انرژی از حروف ابتدایی زبان انگلیسی باشد بهتر است، بـه این معنا کـه برچسب مصرف انرژی B بسیـار بهتر از برچسب مصرف انرژی F است.

    در هنگام خرید بخاری گازی تنـها مدل‌هایی را انتخاب کنید کـه برچسب مصرف انرژی آنـها بین C که تا F باشد.

    در هنگام نگارش این مقاله (مـهرماه ۱۳۹۶) هیچ بخاری گازی با برچسب مصرف انرژی A یـا B متاسفانـه درون بازار ایران وجود ندارد و از این حیث، بهترین بخاری‌های گازی از نظر مصرف انرژی برچسب C دارند.

    نکات مـهم درون خرید بخاری گازی

    اگر درون شرف خرید بخاری گازی به منظور منزل خود هستید پیش از خرید بـه نکات زیر توجه داشته باشید که تا علاوه بر خریدی خوب و اقتصادی، خدای ناکرده امنیت و سلامت خود و خانواده را بـه خطر نیندازید.

    • بخاری گازی‌ای کـه دارای نشان استاندارد نیست خریداری نکنید.
    • بخاری گازی بدون دودکش به منظور اتاق خواب، و به طور کلی به منظور منازل مناسب نیست.
    • بخاری گازی بدون دودکش به منظور مغازه و یـا مکان‌های پر رفت و آمد کـه هوا درون آن گردش دارد مناسب است.
    • بخاری گازی بدون دودکش کـه مجهز بـه سیستم ODS نیست خریداری نکنید.
    • تنـها بخاری گازی برندهای شناخته شده و معتبر را خریداری کنید چرا کـه بخاری گازی درون صورت امن نبودن دستگاهی پرخطر است.
    • قبل از خرید بخاری، طبق فرمول گفته شده درون این مقاله، محاسبه کنید کـه برای فضای شما بـه بخاری‌ای با چه توان گرمایشی نیـاز است.
    • برچسب مصرف انرژی بخاری گازی بین C که تا F باشد (C – D – E – F)
    • بخاری گازی حتما دارای ترموکوپل باشد که تا در صورت خاموش شدن بخاری جریـان گاز بـه طور خودکار قطع گردد.

    قیمت انواع بخاری

    بسیـار خُب، با مطالعه این مقاله شما بـه یک مشتری آگاه تبدیل شده‌اید کـه مـی‌داند بـه چه چیز نیـاز دارد و مـی‌داند کـه در هنگام خرید بخاری بـه چه نکاتی حتما توجه نشان دهد. به منظور دسترسی راحت‌تر شما عزیزان، لینک مشاهده قیمت انواع بخاری درون اینجا درون اختیـار شماست. با کلیک بر روی هر یک از لینک‌های زیر، بـه بخش مورد نظرتان هدایت مـی‌شوید:

    قیمت بخاری گازی قیمت بخاری برقی قیمت بخاری صنعتی

    : راهنمای استفاده از بخاری برقی گازی




    [راهنمای خرید بخاری گازی - بخاری گازی چه مارکی بخرم ... راهنمای استفاده از بخاری برقی گازی]

    نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 29 Jun 2018 11:40:00 +0000